Kako razumjeti svoje zaposlene koji su Milenijalci

Bez autora
Apr 01 2020

“Ti prokleti milenijalci koji su zaluđeni tehnologijom! Tako su lijeni, loših manira, na njih se čovjek ne može osloniti…”

Iako ovo zvuči kako najobičniji stereotip, najvjerovatnije je izrečeno od strane nezadovoljnog 40-godišnjaka. Ali na njegovu nesreću, godina je 2020-ta i milenijalci su tu da bi ostali. Samih milenijalaca trenutno ima oko 1.8 biliona na svijetu, što je oko 23% svjetske populacije od 7.8 biliona ljudi.

Kao što tvrdi “The Millennial Moment”, oni su ujedno i najmnogoljudnija radna snaga na globalnom nivou. A opet, kompanije se muče i ne mogu da nađu način da se nose sa njima. Iz tog razloga smo odlučili da objasnimo šta milenijalce zapravo pokreće. Ako zapošljavate nove ljude ili radite u HR odjelu i želite da povećate zadovoljstvo svojih zaposlenih, mi smo tu da vam ponudimo neke insajderske informacije pomoću kojih ćete svoje radnike učiniti sretnima i zadovoljnima.

Bez daljeg odugovlačenja, bacimo se na posao. Ali bukvalno.

Računajte na generacijske razlike među svojim zaposlenima

Svaka generacija ima neke svoje specifičnosti kada ih direktno upoređujemo. Prema velikom broju studija koje su urađene na ovu temu, generacija milenijalaca je najrazličitija u odnosu na sve druge generacije koje su postojale ranije. Ove radikalne različitosti proizvele su dosta nesuglasica, posebno u industrijama koje su okrenute prema kupcima, jer su iste morale da nađu nove načine da priđu potencijalnim kupcima.

Nije sve u novcu

Iako novac može biti dobra početna tačka kada nudite poziciju grupi milenijalaca, malo je vjerovatno da će se oni zadržati ako se novac sve što imate da im ponudite. Sasvim sigurno neće odbiti dobru mogućnost zarade, jer većina njih je u dugovima (studentski krediti i slično), ali kako vrijeme bude odmicalo, novac neće biti jedino što ih tjera naprijed.

Naša preporuka: Ako razmišljate o benefitima za kompaniju, pokušajte da razmišljate izvan obične novčane vrijednosti.

Edukacija koja ne prestaje

Milenijalci su bez svake sumnje najedukovanija generacija ikada. Naravno, ovo iz razloga što su im informacije na dohvat ruke, prije svega zahvaljujući internetu. Ali za razliku od starijih generacija (i istočnjačkih kultura), oni ne teže ka tome da provedu cijeli svoj vijek u jednoj kompaniji, pa čak ni na jednoj poziciji. Oni naprosto streme da se konstantno usavršavaju i da razvijaju što više vještina. Kao takvima, vrlo je važno radnicima milenijalcima dati priliku da šire svoja znanja i da probaju razne pozicije.

Naša preporuka: Razmislite o tome da svojim zaposlenima date mogućnost posjećivanja različitih konferencija ili pohađanja e-kurseva.

Oni cvjetaju u otvorenim okruženjima i okruženjima koja ih podržavaju

Ovi mladi radnici ne traže da njihovi menadžeri budu goniči robova. Oni žele menadžere kod kojih mogu da odu i da se posavjetuju kada su u stresnoj situaciji. Milenijalci cijene individualni pristup i najbolje je da vaši menadžeri vode računa o svakom pojedinačnom radniku i strategiji za njega. Uz to oni žele da rade u prijateljskom okruženju koje ih podržava kada osjete da se nalaze u prijateljskom okruženju, kada mogu da pomognu drugima i kada osjećaju da ima ko da im pomogne u mnogome povećava zadovoljstvo radnika milenijalaca.

Naša preporuka: Probajte da razgovarate sa vašim menadžerima o tome kakvu interakciju imaju sa svojim timovima i kakvi su među-ljudski odnosi unutar timova. Na taj način ćete moći da imate više uvida u to gdje treba da se poboljša komunikacija. Takođe, održavanje godišnjih ili kvartalnih tim bildinga može pomoći u podizanju drugarstva unutar kompanije.

Njihovo kreativno razmišljanje je totalno drugačije

Zbog činjenica da su bili izloženi tehnologiji, milenijalci razmišljaju na sasvim drugačiji način, kada ih poredimo sa generacijama koje nisu odrasle u doba savremene tehnologije. Ne samo da su vrlo tehnološki potkovani, nego i prilaze problemima na nekonvencionalan način. U nekim kompanijama, ovakav način razmišljanja i rješavanja problema je dobio i svoj naziv, koji u prevodu znači kontra-preduzetništvo, a predstavlja finalizaciju projekta na svoj način, a ne na način kako je to očekivano od strane kompanije.

Naša preporuka: Dozvolite da vaši radnici međusobno sarađuju u kreativnom procesu, jer isti može da stimuliše radnike da pokažu veću želju za radom. Ipak, neka to bude u manjim grupama, jer milenijalci koliko god voljeli da im se ukaže čast, toliko se i boje neuspjeha.

Oni su zabavni i vole izazove

Dugo vremena, kompanije su imale problem kako da uključe milenijalce, bilo kao potrošače ili kao radnike. Bilo im je jako teško da naprave pravu marketinšku strategiju prema generaciji koja je odrasla uz tehnologiju. Zbog skraćenog raspona pažnje i drugačijeg sistema vrijednosti, dopiranje do milenijalske populacije činilo se kao nemoguća misija - do skoro.

Milenijalci su prva generacija koja je ikada rangirala “zabavu” kao jednu od bitnijih stavki prilikom odabira posla. Također, oni traže od svog posla da ih konstantno gura da rade stvari koje su im stimulativne. Uvidi poput ovih omogućili su cijelim industrijama da promijene svoj fokus kako bi bili privlačniji milenijalskoj populaciji.

Na primjer, kladioničarska industrija je bila iznenađena, kada su shvatili da tradicionalne vrijednosti poput slot mašina, uopšte nisu dovoljno interesantne novoj publici. Stoga su zauzeli novi pravac, i u svoju ponudu uveli više socijalnih aspekata, te su počeli da nude igre sa više “video igrica” iskustva, kako u standardnim kazinima, tako i u online kazinima. I ko bi rekao? Ovaj novi zaokret im je donio više nego zadovoljavajuće rezutate.

Naša preporuka: Pokušajte da razmišljate “izvan kutije”, učite od drugih industrija i probajte da inkorporirate ta rešenja u vaš biznis. Ako imate problema da nađete načine kako da vaši proizvodi budu zanimljiviji ovoj populaciji probajte da ubacite neke izazove ili zadatke u određene segmente proizvoda.

Oni su socijalno i ekološki osviješteni

Prema sokrašnjoj Deloitte studiji milenijalci uživaju u svom poslu još više ako shvate da rade nešto što će poboljšati svet u kome žive. Kompanije, koje u njihovim očima se bore protiv vrijednosti za koje oni smatraju da su štetne, može dovesti do toga da ovakvi radnici daju svoj maksimum.

Naša preporuka: Razmislite pažljivo oko svog brendiranja i PR poruka koje šaljete. Da li predstavljaju vašu kompaniju na najbolji mogući način? Ako ne, možda je vrijeme da promijenite strategiju.

Fleksibilnost iznad svega

Balans posla i života je termin kojim se dosta razbacuje u posljednje vrijeme. Iako pravi balans se razlikuje od osobe do osobe, jedno je sigurno. Mlađe generacije ne žele da rade po 9 sati dnevno, svaki dan u nekoj bezličnoj kancelariji.

Zahvaljujući tehnološkoj revoluciji (u zavisnosti od pozicije na kojoj rade), milenijalci su uglavnom u potpunosti u mogućnosti da ispunjavaju svoje poslove čak i ako nisu fizički prisutni u kancelariji. Veliki broj milenijalaca govore kako obožavaju da se sele i uzimaju nove remote poslove.

Tradicionalni dugoročni poslovi više nisu u modi, a frilensing je postao ekstremno popularan.

Naša preporuka: Šta mislite da je važnije? Da su vaši zaposleni prisutni u kompaniji ili da ostvaruju zadate ciljeve sa dobrim kvalitetom? U zavisnosti od vašeg odgovora, trebali bi da počnete tražiti nove solucije.

Rad od kuće i fleksibilno radno vrijeme su odličan početak, ali nemojte stati tu. Razmislite o drugačijim opcijama koje možete ponuditi vašim zaposlenima, kao što je rad na daljinu ili početak ugovora na frilens bazi, prije nego se potpiše dugoročni ugovor.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik